
Brussels Airlines
Indien u bij BRUSSELS AIRLINES bent tewerkgesteld en u de procedure voor een hulpaanvraag wenst te raadplegen, klik dan op één van de hierna vermelde items waarover u meer informatie wenst te krijgen. BRUSSELS AIRLINES biedt haar personeelsleden hulp en begeleiding aan in het kader van:
Traumazorg: agressie, inbraak, brand, ongeval, zelfdoding,...
U werd het slachtoffer van een agressiesituatie en/of bedreiging (verbaal, fysiek, gewapend), een inbraak, een brand, een verkeersongeval, een ongeval,... en de feiten zijn gebeurd tijdens de uitvoering van uw werk, dan kunt u beroep doen op een professionele opvang en begeleiding.
De opvang wordt verzorgd door een ervaren psycholoog/psychotherapeut uit uw buurt. De begeleidingscyclus bestaat uit een beperkt aantal gesprekken.
Procedure BRUSSELS AIRLINES: indien u nood heeft aan een professionele hulp of steun, contacteer uw HR-afdeling. Zij kunnen u verder inlichten en een opvangcyclus opstarten. Discretie is verzekerd.
Employee Assistance Program (EAP): familiaal probleem, conflicten, psychosociale risico's, stress, burn-out .....
De dienstverlening EAP wordt verzorgd door een ervaren psycholoog/psychotherapeut en/of een maatschappelijk assistent in uw buurt. De begeleidingscyclus bestaat uit maximaal 3 gesprekken.
Procedure BRUSSELS AIRLINES
U kunt op deze professionele hulp en steun beroep doen in het kader van depressie, conflicten, angsten/fobieën, (poging tot) zelfdoding, verslaving, relatieproblemen/echtscheiding, overlijden, familiaal probleem en/of medisch probleem (moeilijke diagnose, revalidatie ...), psychosociale risico's. Indien u nood heeft aan een professionele hulp of steun, kan u contact opnemen met POBOS via uw manager of rechtstreeks via het gratis noodnummer 0800 - 110 11 (vanuit België) of +32 2 302 71 16 (vanuit het buitenland) en er kan een begeleidingscyclus worden opgestart. U kunt eveneens een dossier aanmaken via www.poboslink.be - rubriek 'Registreer hier uw hulpvraag'. Discretie is verzekerd.
Financial E.A.P.
De dienstverlening 'Financial E.A.P.' voorziet een ondersteuning, online of face to face, bij uiteenlopende financiële problemen (zoals betalingsachterstanden, schuldenlast, afbetalingsmoeilijkheden, overfinanciering, schuldbemiddeling, ...) en wordt verzorgd door een ervaren financieel adviseur uit uw regio. De ondersteuningscyclus bestaat uit een totaal van maximum 4 uren.
Tijdens een intakegesprek wordt een inschatting gemaakt van de situatie waarin u zich bevindt. U krijgt vervolgens uitleg en advies rond de verschillende mogelijkheden en de stappen die u zou kunnen ondernemen. De betrokken financieel adviseur zal u in dit proces begeleiden en u op regelmatige tijdstippen telefonisch contacteren om te polsen naar de stand van zaken.
Eventueel kan de financieel adviseur u ook vergezellen bij uw bezoek aan het OCMW, het CAW of de schuldbemiddelaar.
Indien u nood heeft aan een professionele hulp of steun, kan u contact opnemen met POBOS via uw manager of rechtstreeks via het gratis noodnummer 0800 - 110 11 (vanuit België) of +32 2 302 71 16 (vanuit het buitenland) en er kan een ondersteuningscyclus worden opgestart. U kunt eveneens een dossier aanmaken via www.poboslink.be - rubriek 'Registreer hier uw hulpvraag'. Discretie is verzekerd.